Sunday, January 26, 2014

Sambutan maulidurrasul peringkat Sekolah

Sk Kubang Kerian 2-Tanggal 27 Januari,Majlis Sambutan maulidurrasul peringkat Sekolah telah dilaksanakan dlalam suasana yang cukup meriah dan ceria.Murid-murid berpakaian penuh warna-warni membanjiri perkarangan dataran perhimpunan bagi memulakan upacara sambutan.
      Majlis dimulakan dengan berhimpun di dataran perhimpunan,diikuti dengan raptai perarakan ucapan selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW.Murid-murid beselawat bersama para guru bermula dari sekolah mengelilingi  kawasan perumahan Taman Makmur.Alunan selawat yang cukup menggamit rasa ini dapat meningkatkan lagi rasa cinta terhadap baginda Rasulullah SAW.
      Bagi guru-guru yang tidak menyertai perarakan selawat,mereka sibuk di dapur,menyiang daging,mengupas bawang dan seterusnya menyediakan juadah bagi jamuan tengah hari untuk disajikan kepada seluruh warga Skkk2 tengah hari nanti.
     Di dalam dewan pula,murid-murid dan guru-guru disajikan dengan ceramah khas maulud bagi menyuburkann kembali rasa cinta kasih terhadap baginda SAW.Cramah ini disampaikan oleh Ustaz Shaharan.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...