Sunday, May 13, 2012

LAWATAN PENANDA ARAS


Sk Kubang Kerian 2- Menerima tetamu sudah menjadi lumrah bagi setiap tuan rumah.begitulah resam dunia.Tanggal 13 Mei 2012 Sk. Kubang Kerian 2 telah berkenan menerima "Lawatan Penanda Aras "  dari Sk.Lawin dan Sk Pahit,Perak Darul Redzuan.Rombongan yang terdiri daripada 48 orang peserta ini telah selamat tiba di perkarangan sekolah kami pada jam 9.45 pagi dan disambut suasana yang sederhana tetapi meriah.

      Kedatangan rombongan ini lebih kepada perkongsian amalan terbaik di sekolah di mana ketiga-tiga buah sekolah telah sama-sama bertukar fail mengenai corak pentadbiran sekolah dan juga program-program yang dilaksanakan di sekolah masing-masing.

      Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan daripada Tuan Guru besar Skkk2,diikuti dengan ucapan balas wakil rombongan lawatan.Dalam ucapan Tuan PKP Sk Lawin ini,beliau berharap agar dapat menimba sedikit sebanyak pengalaman para pentadbir di sini mengurustadbir sekolah sehingga menjadikan sekolah ini sebagai salah sebuah sekolah yang sentiasa meningkat prestasi akademik,ko kurikulum,ko akademik dan juga kemenjadian murid.

      Guru Penyelaras Bestari,Puan Wan Ramlah Daud turut diaminta untuk membentang program-program pembestarian sekolah yang telah dijalankan di sekolah ini hingga memperolihi lima bintang dalam penarafan SSQS ( Smart School Qualification Standard) yang telah dilaksanakan seluruh negara oleh Bahagian Teknologi Pendidikan.

Ketibaan rombongan sekitar jam 9.45 pagi...

Rombongan di bawa ke Bilik Gerakan Wawasan...
Para hadirin mengambil tempat masing-masing...
Perkongsianpengurusan ICT di sekolah oleh GPB Skkk2

Pembentangan Gaya Kepimpinan sekolah oleh Tuan Guru Besar Skkk2...
Lawatan ke Makmal Komputer Skkk2.Juruteknik sedang menjawab soalan-soalan-soalan daripada Guru Besar Sk.Pahit  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...