Saturday, July 2, 2011

Larian 1 Murid 1 Sukan Dilaksanakan Dengan Jaya

Sk.Kubang kerian 2-Tanggal 2 Julai 2011-Sempena menyahut seruan Kementerian Pelajaran Malaysia  yang mengarahkan supaya diadakan larian sempena kempen "1 Murid 1 Sukan",telah sempurna diadakan.Walaupun ianya berjalan dalam suasana yg agak sederhana,namun cukup meriah dengan semangat yg membara di kalangan warga murid,guru,kakitangan dan juga jawatan kuasa PIBG sekolah.Semuanya bersatu hati dalam menjayakan program yg dianjurkan oleh Unit Ko kurikulum yang dikepalai oleh Puan PK Kokurikulum Skkk2,Pn.Hjh Wan Fatimah .
         Majlis dimulakan dengan gimik perasmian oleh Yang Dipertua PIBG Skkk2, YAB Nik Raisnan B. Hj. Daud.Beliau telah membentangkan banner larian dan menaikkan belon dengan diiringi oleh para pentadbir Skkk2.Acara ini telah mendapat tepukan yang gemuruh dari murid-murid Skkk2 yang sememangnya sentiasa menantikan acara-acara sukan sebegini.
          Selepas membentangkan banner dan menaikkan belon,acara panaskan badan telah dilakukan secara beramai-ramai oleh guru-guru,AJK PIBG,kakitangan dan murid-murid Skkk2.Larian dimulakan jam 9.00 pagi dengan pelepasan oleh YDP  Skkk2.Turut hadir dalam majlis ini adalah Ketua UMNO bahagian Kubang Kerian,Dato'Shafii,mantan Pengarah Pendidikan Negeri Kelantan.
            Jutaan Terima Kasih diucapkan buat  seluruh warga sekolah yang terdiri daripada semua murid, guru-guru,staf sokongan ,AJK PIBG,para ibubapa yang telah menjayakan 'larian serentak 1 murid, 1 sukan, 1 Malayisa' dengan meriahnya. Semoga aktiviti-aktiviti sebegini akan diteryuskan lagi pada masa-masa akan datang dan sya sudahi tinta ini dengan ucapan:"Majulah sukan untuk Negara"

                                       Acara perasmian 1Murid 1 Sukan oleh Yang Dipertua PIBG Skkk2
                                Terbentangnya banner dan naiknya belon,menandakan rasminya Majlis 1 Murid 1Sukan
                                                                            Doa pembuka majlis oleh Ustaz Azman  
Ucapan YDP PIBG Skkk2 membakar semangat murid-murid...  
Khusyuk mendengar ucapan dan kata-kata perangsang.... 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...